Dag 7 8 en 9 Mkuze en St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Dag 7 8 en 9 Mkuze en St. Lucia - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Dag 7 8 en 9 Mkuze en St. Lucia

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

15 September 2017 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Woensdag 13 september. Vanochtend om 8.00 uur ontbijt. De auto was vanochtend door het personeel van het hotel gewassen. Op weg naar Mkuze. Onderweg een kaarsenfabriek bezocht. Zeer commercieel en bussen vol met toeristen. Weer snel vertrokken. Onderweg veel wegen met gaten in het wegdek. Het blijft uitkijken in het verkeer. Langs de weg lopen veel mensen, overstekende zwijnen, koeien en geiten. De doorgaande wegen hebben daarnaast op de meest onmogelijke plekken verkeersdrempels, waardoor je heel vaak flink moet afremmen. Onderweg veel suikerriet- en bananenplantages. Om drie uur aangekomen in het Ghost Mountain hotel. Een hotel met 50 kamers. Bij de receptie kregen we te horen dat er een aantal groepen waren en het hotel zo goed als vol zat. Omdat wij met z'n tweeën waren kregen we kamer 50, helemaal achteraan. We hebben tot nu toe mooie overnachtingslocaties gehad, maar dit sloeg alles. We kregen de enige suite die het hotel rijk is. ( Zie foto's). ' s Avonds een heerlijke braai. Overdag was het enorm warm, 41 graden. Er stond een harde, zeer warme wind.
De volgende ochtend zijn we naar de Memorial Gate van het Hluhluwene Imfolozi park gereden. Door het park gereden en weer veel dieren gespot, waaronder neushoorns, grote koedoe, nyala's, giraffen en olifanten.
Om 16.15 uur zijn we in Saint Lucia aangekomen. Op weg naar de Amazulu Lodge hebben we de Hypo & Croc tour geboekt. Om 17.00 uur hebben we ingecheckt. We verblijven hier 2 nachten.
Vrijdag 15 september. Vandaag een rustige dag. Om 8.00 uur ontbijt. Om 10.00 op de boot gestapt voor een 2 uur durende Hypo & Croc tour. Veel nijlpaarden gezien en maar een enkele krokodil. De afgelopen twee dagen is het bewolkt en circa 25 graden. Krokodillen gaan pas uit het water als de zon schijnt en het minimaal 28 graden is. Vanmiddag bij het strand geluncht en gewandeld. Verder vandaag relaxen.
Amazulu Lodge is gelegen in een grote tropische tuin en telt 18 kamers, die ingericht zijn als een traditionele Zulu hut, maar dan voorzien van airco, tv, luxe badkamer en koelkast.
Morgen vertrekken we naar Salt Rock, een rit van 200 km.

• 15 September 2017 - 17:40

Corrie:

Soms wel heel vroeg opstaan voor jullie.
    Maar wel luxe overnachten.
    Heb weer genoten van het reisverslag.
    Fijne en goeie reis verder.

• 15 September 2017 - 20:47

Anja En Teun:

Mooie verhalen weer en ook erg leuk om te lezen.Veel plezier nog en zijn erg benieuwd naar de foto's straks na afloop.

• 15 September 2017 - 20:59

Joan:

Wauw wat een luxe kamer.....en wat leuk he, die dieren in het eggie.
    Ik ken ze alleen van plaatjes en/of de dierentuin. Hihi.

• 16 September 2017 - 13:38

Henny En Ingrid:

Wauw. Wat een prachtige reis weer. We genieten een beetje met jullie mee. Mooie foto's , schitterende onderkomens. Leuk om jullie zo te volgen, heel veel plezier verder.

• 16 September 2017 - 14:28

Joke:

Hoi beide
    heerlijk om jullie reisverslag te lezen
    prachtig allemaal
    geniet lekker verder