Dag 5 /6 Krugerpark / Swaziland. - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Dag 5 /6 Krugerpark / Swaziland. - Reisverslag uit Komatipoort, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Dag 5 /6 Krugerpark / Swaziland.

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

14 September 2017 | Zuid-Afrika, Komatipoort

Om 5.15 uur opgestaan. In de lobby koffie gedronken, ontbijtbox in ontvangst genomen. Om 6.00 uur heeft een ranger ons naar de parkeerplaats gebracht. We reden de parkeerplaats nog niet af of 3 vrouwtjes olifanten staken voor de auto over. Tot aan de gate ook nog impala's gezien. Om 7.00 reden we het Balule Game Reserve uit.
Bij de Open Gate zijn we het Krugerpark ingegaan. Enorm veel dieren gezien. O.a. olifanten, gevlekte hyena's, giraffen, buffels, krokodillen, nijlpaarden. Onderweg zag Lijnie olifanten en riep stoppen. Langs de kant van de weg gestopt. Lijnie deed het raam van de auto open om foto's te nemen. Op nog geen 2 meter van het raam kwam opeens een olifant tevoorschijn. Van de schrik kon ze met trillende handen nog net een foto maken. Bij de Komatipoort hebben we om 17.30 uur het park verlaten. Bij aankomst bij Bucklers Afrika kregen we een free upgrade van de kamer. We kregen de zijvleugel van het gebouw met een woonkamer, keuken, 3 slaapkamers en 3 badkamers.
De volgende ochtend zijn we nadat we buiten uitgebreid ontbeten hebben vertrokken naar Swaziland. Vlak voor de grens gestopt om koffie te drinken. We konden niets vinden, zelfs KFC had geen koffie. Overal kregen we te horen dat je tot 6.00 uur koffie drinkt, daarna is het te warm en drink je water. De grensformaliteiten verliepen snel en na 15 minuten konden we Swaziland binnenrijden. Bij Motjane een glasfabriek bezocht. Er wordt alleen gebruik gemaakt van gerecycled glas dat vervolgens wordt omgesmolten en met de mond geblazen.
Om 15.30 uur zijn we aangekomen bij Foresters Arms. Comfortabele bedden en lekker eten in het sfeervolle restaurant.

• 15 September 2017 - 07:33

Carry:

Klinkt goed, zowel de belevenissen onderweg als de ruimte waar jullie verblijven. Kan me voorstellen dat je je meegebrachte bril(len) niet nodig hebt Lijnie, als die olifant twee meter van je vandaan opduikt...
    Ben heel benieuwd naar de foto's...
    Blijf vooral heerlijk genieten !!!

• 15 September 2017 - 07:53

Carla:

Gelukkig stopte je niet omdat je moest plassen ;-).
    Wat een geweldige belevenis...

• 15 September 2017 - 09:33

Joan.:

Wel een vroeg op vakantie hoor. Maar spannend in ieder geval. Leuk om mee te gaan op safari door het te l3zen. Veel plezier nog.