Dag 12, 13 en 14 Tsitsikama Nat. Park en Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Dag 12, 13 en 14 Tsitsikama Nat. Park en Knysna - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Dag 12, 13 en 14 Tsitsikama Nat. Park en Knysna

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

20 September 2017 | Zuid-Afrika, Knysna

Maandag 18-9
Vandaag vertrokken naar Tsitsikamma National Park, een afstand van 250 km. Onderweg gestopt bij de Paul Sauer bridge, gespannen over een kloof met een diepte van 123 meter. We verblijven in het park in het Storms River Rest Camp. De huisjes liggen direct aan de kust van de Indische Oceaan en zijn net gerenoveerd. Je ruikt de verf nog.
Het Tsitsikamma National Park is het oudste kustpark van Zuid-Afrika en strekt bijna 80 kilometer uit langs de oceaan. Vanuit het park hebben we de wandeling naar de Storms River Bridge gemaakt. Deze hangbrug is in 1956 gebouwd en is 120 meter lang. Maximaal 25 personen mogen gelijktijdig op de brug lopen of staan. Een flinke wandeling met vele trappen omhoog en omlaag.
Dinsdag 19-9
Vandaag een korte rit naar Knysna, gelegen aan de Tuinroute. Vanuit Tsitsikamma is het ongeveer 100 km rijden.
In de omgeving van Plettenburg hebben we onder leiding van een gids een wandeling van 3 uur gemaakt door een gebied met veel soorten apen en vogels. Zeer leerzaam door de goede uitleg.
Wij verblijven in de Fish Eagle Lodge in de Flacon Crest Suite. In de omgeving van de Lodge zien we veel verbrande bomen en struiken en afgebrande huizen. We komen hier om 17.00 uur aan en worden hartelijk ontvangen door Jana en Steffen. Wij zijn de enige gasten voor de komende 2 dagen.
In juni is in deze omgeving een enorme brand geweest. Hele grote gebieden bos zijn afgebrand en ook diverse huizen. Het duurde 6 dagen voordat de brand geblust was. De brand is tot 5 meter voor de ingang van de Lodge gekomen. Het huis van de buren is afgebrand.
Jana en Steffen hebben de Lodge in december 2016 gekocht en sinds een paar weken is dit complex gerenoveerd. 's Avonds gereden naar Waterfront, een nieuw opgezet gedeelte met winkeltjes en veel restaurants. Heerlijke visschotel gegeten.
Woensdag 20-9
Vandaag een rustig dagje. We zijn begonnen met een zeer uitgebreid ontbijt. Eerst zijn we naar Brendon by sea geweest. Tot aan dit plaatsje ( ongeveer 10 km gereden) was men aan het werk om de schade van de brand op te ruimen. Heerlijk langs de oceaan gewandeld. Toen naar Waterfront gereden, gewinkeld en koffie gedronken. Doorgereden naar East Head, aan de ingang van de lagune. Hier heb je een prachtig uitzicht op het wilde water van de oceaan en het rustige water van de lagune. De toegang tot de lagune is zeer smal en een gevaarlijk punt voor schepen. Rondvaartboten hadden de grootste moeite om de lagune uit te varen. Sommige moesten meerdere pogingen wagen. Heerlijk geluncht bij het East Head Café. Nog even gewinkeld in het centrum en nu genieten we heerlijk van het zonnetje. Het is 26 graden.

Vandaag een extraatje. Een kleine quiz. Onder de goede inzenders wordt een fles Zuid-Afrikaanse wijn verloot. Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.
Wat betekenen de volgende Afrikaanse woorden:
Pandreling
Saamryklub
Lugwaardin

• 20 September 2017 - 16:51

Corrie:

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan.
    Weer genoten van het verslag,nog een goeie reis verder.

• 20 September 2017 - 19:19

Liesbeth Ijsselstijn:

Hoi Harry, hoi Lynie,
    Een lekkere fles Zuid-Afrikaanse wijn gaat er altijd wel in. Wij denken het volgende:

Robot = Robert die vervelend is
    Wegneemetes = afhaalmenu
    Hysbak = lift
    Saamryklub = carpoolers
    Lugwaardin = airco

Ik weet er toevallig ook één: wat is een pletterpet?

Groetjes,

Robert en Liesbeth

• 20 September 2017 - 20:24

Harry En Lijnie De Kievit:

Je zou denken een plat gereden pet, maar het is een veiligheidshelm.
    Geen wijn, te veel fouten!

• 20 September 2017 - 22:13

Joan.:

Ik waag me maar niet aan de quiz. Wordt niets. Leuk verslag weer. Volop genieten daar.

• 21 September 2017 - 15:08

Carry:

Mooie foto's weer en een leuk reisverslag...weer met plezier gelezen ! Ik doe niet mee met de quiz, want dan moet ik al die woorden opzoeken op internet en dat is niet helemaal eerlijk...dus drinken jullie maar lekker zelf die fles leeg en blijf vooral heerlijk genieten !!!

• 21 September 2017 - 17:06

Joke: