Dag 10, 11 Salt Rock, Addo park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Dag 10, 11 Salt Rock, Addo park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Dag 10, 11 Salt Rock, Addo park

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

17 September 2017 | Zuid-Afrika, Addo

Om 9.00 uur vertrokken naar Salt Rock. Een rit van ongeveer 200 km. Grotendeels over de tolweg. Enkele bijzonderheden in het verkeer: in Z-A wordt links gereden, echter de meeste fietsers rijden rechts, regelmatig snelheidscontroles, soms hele slechte wegen met veel gaten in het wegdek, een tweebaans weg wordt gebruikt als een vierbaans weg, als iemand je wilt inhalen ga je op de vluchtstrook rijden.
We komen om 12.30 uur aan bij Petitie Provence. We kunnen al inchecken en verblijven in de Olive suite. Het is een klein schalige B&B in een tropische tuin op 300 meter van het strand. 's middags gewandeld over het strand langs de Indische Oceaan. Tegen de avond werd het erg donker, ging het hard waaien en regenen.
Dag 11, zondag 17-9.
Heel vroeg opstaan, 4.00 uur. Om 4.30 uur vertrokken naar het vliegveld King Shaka in Durban. Om 6.55 uur naar Port Elizabeth gevlogen, een vlucht van 1 uur en 10 minuten. Op het vliegveld de auto opgehaald en naar de zuidelijke poort van het Addo Elephant National Park gereden. Door het park, ca 45 km, gereden naar het Main Camp, waar we overnachten. Onderweg diverse dieren gespot. Om 14.00 uur ingecheckt. Een leuk huisje midden in het park. Bagage uitgeladen en weer de auto in voor een ritje door het park. Daarnaast hebben we ook nog een guided game drive gedaan. We hebben o.a. olifanten, cheetah, luipaard en leeuwen gezien.
Maandag, dag 12, zijn we om 9.30 uur vertrokken naar Tsitsikame National Park.
In het Addo Park leeft de grootste groep Kaapse olifanten, ongeveer 450 stuks. Het park bestaat sinds 1937 om de Kaapse olifanten een beschermende leefomgeving te bieden. Er waren toen nog maar 11 exemplaren over. Behalve olifanten leven er ook leeuwen, cheetahs, luipaarden, zwarte neushoorns, buffels, hyena's, jakhalzen en vele antilope soorten.

• 21 September 2017 - 14:57

Anja En Teun:

Ik zie het zo voor me zoals jij het beschrijft,prachtig.ik denk dat de foto's niet in 1 album gaan passen