Dag 3 9 september. Naar Greenfire Game Lodge. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu Dag 3 9 september. Naar Greenfire Game Lodge. - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Harry en Lijnie Kievit - WaarBenJij.nu

Dag 3 9 september. Naar Greenfire Game Lodge.

Door: Harry

Blijf op de hoogte en volg Harry en Lijnie

09 September 2017 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Omdat we vandaag om ongeveer 14.00 uur in Greenfire Game Lodge moeten zijn kunnen we al om 7.00 uur ontbijten. Zes man personeel staat klaar voor ons ontbijt. Vandaag rijden we 250 km, maar we willen onderweg op veel plaatsen stoppen. We rijden naar Sabie naar de Sabie watervallen. Hier lopen we een tijdje rond. Door naar de Mac Mac Falls. Korte wandeling naar de mooie waterval. Bij de parkeerplaats struikel je over de verkopers. Door naar Graskop. Hier is alles nog dicht. Een foto genomen van Harrie's Pancakes. We volgen de Panorama route. Het uitzicht onderweg is mooi. De Pinnacle Rock, Gods Window, Wonderviews bieden vanaf loodrechte rotsen uitzicht over het weidse landschap. Via de Berlin Falls naar Bourkes Luck Potholes. Hier voeren wandelpaden en loopbruggen naar punten die uitzicht bieden op opmerkelijke cilindervormige gaten (Potholes), die ontstaan zijn door watererosie op de plek waar de rivieren de Blyde en de Treur samenkomen. Iets verder naar het noorden de drie Rondavels bezocht. Deze zijn uitgeslepen in de rotsen aan de overzijde van de Blyde. Zo snel als mogelijk via Hoedspruit naar de Covered Olifants West Gate. Na het betalen van een entrance fee konden we het Balule Game Reserve in. Dit staat in open verbinding met het Krugerpark. Via een onverharde weg (10 km lang) kwamen we bij de parkeerplaats. Hier stond een ranger ons al op te wachten. Met een open Landrover was het nog ongeveer een half uur rijden naar Greenfire Game Lodge. Onderweg het eerste wild, een steenbok. Aankomst om 14.30. Hartelijk ontvangst door de managers Kim en Adrian en het personeel. Verfrissings handdoek. Wat een schitterende en luxe accommodatie. Je kijkt je ogen uit. Het is een kleinschalige Game Lodge. Wij hebben chalet 7. De lunch staat klaar. Na de lunch snel naar het chalet, want om 15.30 hebben we de eerste Game Drive. We vertrekken met de Rangers Mozes en Ismaël en twee Engelsen en twee Fransozen. We spotten een koedoe, 7 leeuwinnen, impala's, olifant, krokodil, giraffen. Bij de ondergaande zon gestopt en uitgestapt. De mobiele bar gaat open en met een wijntje en snacks genieten van de ondergaande zon. Om 19.00 uur zijn we terug. Vanavond onze eerste braai met 17 personen. Uitstekend verzorgd en heerlijk gegeten. Na het eten terug naar het chalet.

• 12 September 2017 - 19:07

Joan:

Wat een heerlijkheid, zo in de boesboes :) en dan toch slapen en verblijven in een luxe oord.

• 12 September 2017 - 19:36

Corrie:

Wat zullen jullie veel indrukken opdoen.....dat is genieten en dan nog zo luxe verblijven en overnachten

• 12 September 2017 - 21:45

Joke Scholten:

prachtige plekken, veel te zien